آرایش چشم, آموزش آرایش

آموزش خط چشم گربه ای مرحله به مرحله + عکس!

آموزش خط چشم گربه ای

خط چشم گربه‌ای (یا همان “کت آیلاینر”) یک نوع سبک آرایش چشم است که برای تاکید بیشتر بر روی چشمان استفاده می‌شود. در این مقاله آموزش خط چشم گربه‌ای به صورت مرحله به مرحله همراه با تصویر قرار داده داده شده است تا چشم هایی زیبا همچون گربه داشته باشید. این سبک میکاگ شکلی خمیده و بالارفته دارد که به خارج از حاشیه چشم پایین می‌رود و باعث ایجاد جلوهٔ عمق و بزرگتر به چشمان می‌شود. عمدتاً خط چشم گربه‌ای با استفاده از مداد یا قلم چشم در رنگ‌های تیره مثل مشکی یا قهوه‌ای تیره روی چشم بانجام می‌شود. البته، اکنون این سبک خط چشم در رنگ‌های مختلف و فرمولاسیون‌های مختلف مانند قلم ژله‌ای و مایع نیز در قابل انجام است.

خط چشم گربه ای چیست؟

برای کشیدن خط چشمی زیبا می توان از چشم های گربه الهام گرفت چرا که گربه ها چشم های بسیار زیبایی دارند. برای کشیدن خط چشم گربه ای اول باید فرم و حالت چشم هایمان را در نظر بگیریم. آیا چشم هایی بادامی یا گرد داریم؟ آیا پلک های افتاده یا پفدار یا بلند داریم؟ آیا چشماتی درشت یا ریز داریم؟ و …. کشیدن این مدل خط چشم به صورت یکدست و حرفه ای کاری نسبتا دشوار و نیاز به مهارت و تمرین و زمان دارد. این مدل میکاپ چشم در مکان های مناسبتی و روزمره جذابیت خاصی دارد. با بال های کشیده و پر رنگ این خط چشم ظاهری زیبا و بی نقص از چشمانتان به نمایش می گذارد.

به چه فرم چشم هایی خط چشم گربه ای می آید؟

بسیاری از بانوان به خط چشم گربه ای علاقه ی زیادی دارند زیرا چشم ها را گیراتر و جذاب تر و میکاپ را زیبا تر می کند. اما برای خیلی از خانم ها این است که این مدل خط چشم به چه چشم هایی می آید؟ باید گفت این خط چشم به همه مدل چشمی. می آید فقط باید توجه داشت که نسبت به فرم چشم مدل خط چشم گربه ای را انتخاب کنید.

کسانی که چشم های گرد و درشتی دارند اول بهتر است از خط چشم های رنگی استفاده کنند هم به کشیدگی حالت چشم کمک می کند و نظر افراد بیشتر به رنگ چشم جذب می شود و توجه ها از بزرگی و درشتی آن کم می کند و مناسب و خاص می شوند. کسانی که چشم های درشتی دارند بسیار زیباست ولی اگر درست آرایش نکنند درشتی آن ها بیشتر از آن چیزی که هست خود را نشان می دهد که اصلا خوشایند نیست پس بهتر است این افراد ابتدا دنباله چشم هایشان را خط چشم دنباله دار بکشند و بعد تا اواسط چشم ادامه دهید. لازم نیست بخش ابتدایی چشم را آرایش کنید. 

اگر چشم هایتان مانند مردم آسیای شرقی و یا ژاپنی ها است بهتر است از خط چشم مایع استفاده کنید و خط چشم را به صورت باریک بکشید تا فقط چشم هایتان حالت و رنگ بگیرد.

کسانی که چشم های کوچکی دارند باید با ترفند های آرایشی چشم های خود را درشت تر جلوه دهند. 

خط چشم گربه ای

زیرسازی میکاپ چشم را چگونه انجام دهیم؟

ابتدا زیرسازی میکاپ دور چشم را انجام دهید. برای زیرسازی ابتدا کرم دور چشم مناسبی را انتخاب کنید سپس مقداری به زیر چشم بزنید و به صورت خیلی آرام ضربه ای به پوست بزنید و صبر کنید تا خوب جذب پوست شود سپس مقداری پرایمر و مرطوب کننده برای پوست صورت و پلکتان استفاده کنید. پشت پلک خود را با مقداری کرم پودر و کانسیلر آرایش کنید و بعد با هر روشی که مد نظر دارید ( با استفاده از قاشق، چسب، کارت و…) خط چشم خود را بکشید.

آموزش خط چشم گربه ای با مداد چشم و نقطه گذاری 

برای شروع طراحی الگوی خط چشم، بهتر است ابتدا جایگاه آن را مشخص کنیم. با توجه به ضخامت خط چشم، الگوی کمرنگی را از گوشه چشم رسم کنید. برای تعیین دنباله خط چشم، مداد را در امتداد گوشه بینی تا انتهای ابرو قرار دهید سپس سپس با توجه به طول دنباله ، جایگاه آن را علامت گذاری کنید سپس با خط چشم ژله ای یا مداد مشکی و…. دور الگو یا داخل خط چشم را پر کنید.

خط چشم گربه ای با کمک قاشق

یکی از جدیدترین تکنیک ها برای طراحی ساده و راحت خط چشم استفاده از قاشق است.

ابتدا دسته قاشق را در امتداد گوشه خارجی چشم و انتهای ابرو قرار دهید و به کمک مداد چشم یا خط چشم مناسب ، جایگاه بال و طول خط چشمتان را مشخص کنید. در ادامه قسمت گرد قاشق را روی پلک هایتان قرار دهید طوری که چشمتان در قسمت زیر گودی قاشق قرار بگیرد. حالا در امتداد انحنای قاشق، از میانه پلک بالا خط چشمتان را حرکت دهید و آن را به قسمت انتهایی بال متصل کنید. قاشق را بردارید و فاصله بین دو خط را پر کنید.

سخن آخر

در این مقاله به معرفی چند روش خط چشم گربه ای و همچنین معرفی انواع مدل چشم پرداختیم‌. در اینجا روش های کشیدن خط چشم گربه ای برای مبتدی ها را به چندین روش کاربردی آموزش دادیم. اگر طرفدار این مدل خط چشم هستید توصیه می کنیم تا در قرار ها و مهمانی های مهم خود با چشم های زیبا و نافذ ظاهر شوید. همچنین باید بدانید که امکان خرید خط چشم با قیمت مناسب از فروشگاه هومهر برای شما امکان پذیر شده است. از طریق دکمه زیر می توانید به صفجه دسته بندی خط چشم های فروشگاه هومهر دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *