آموزش های پوستی, سلامت پوست

رتینول چیست؟ خواص رتینول و معرفی محصولات حاوی رتینول

اگر خانم باشید و این مقاله رو می‌خونید امکان نداره به فکر جوانی و زیبایی صورتتون نباشید. در مقوله جوانی و رفع چین‌وچروک گوشتون به رتینول حتماً خورده. شاید براتون سؤال پیش اومده باشه رتینول چیست؟ خواص رتینول چیست و محصولات مرتبط با اون چی هست؟ ما اینجا هستیم تا این موارد رو براتون توضیح بدیم. برای اینکه بتونید روتین پوستی مؤثری داشته باشید علاوه بر اینکه باید تایپ پوستیتون رو بشناسید باید نسبت به محصولات مراقبتی و مواد تشکیل‌دهنده اون هم آگاهی داشته باشید. اول از همه به معرفی این ماده مؤثر می‌پردازیم.

رتینول چیست؟

رتینول یک ماده مشتق شده از ویتامین A است که نقش کلیدی و مهم در بازسازی و ترمیم سلول‌ها ایفا می‌کنه. رتینوئید حالت پایه‌ی ویتامین A بوده و رتینول و رتین A، مشتقاتش هستند. رتین A نوع قوی و قدرتمند از این ماده هست که برای استفاده از اون باید از نسخه پزشک استفاده بشه اما رتینول نوع بی‌خطر و ضعیف‌تر اون هست که در محصولات مراقبتی معمولی استفاده می‌شه. رتینول معمولاً با مرطوب کننده‌ها ترکیب می‌شه بنابراین محرک نیستند و از اونجایی که فرمولاسیونی ضعیفی دارند برای پوست ملایم‌تر هستند. رتینول مزایای زیادی برای پوست داره که با هم اونها رو بررسی می‌کنیم.

خواص رتینول چیست؟

رتینول کمک می‌کنه تا منافذ مسدود، باز و پاک‌سازی بشن. پوست رو لایه‌برداری و صاف می‌کنه و به کاهش ظاهر هایپرپیگمانتاسیون کمک می‌کنه. اگر می‌خواید چین‌وچروک و خطوط ریز روی صورتتون محو بشه این ماده بسیار عالی عمل می‌کنه. همچنین برای درمان خشکی و مشکلات پوستی مثل جوش و آکنه تاثیر گذاره. حتی برای آبرسانی هم مورد استفاده قرار می‌گیره. با نفوذ به لایه‌های درونی پوست (درم) لایه‌های پوستی رو ضخیم‌تر می‌کنه که باعث می‌شه در یک بازه زمانی پوست‌ سالم‌تر و جوان‌تر به نظر برسه.

به طور کلی رتینول مشکلات زیر رو درمان می‌کنه:

  1. خطوط ظریف و ریز پوستی
  2. چین‌وچروک روی پوست
  3. تیرگی‌ها و لکه‌های ناشی از نور خورشید و دیگر مشکلات پوستی در مواجه با نور خورشید
  4. بافت ناهموار پوست
  5. ملاسما و انواع هایپرپیگمانتاسیون

آیا همه انواع پوست می‌توانند از رتینول استفاده کنند؟

هر پوستی می‌تونه از رتینول استفاده کنه اما پوست‌هایی که حساس هستند و یا رنگ روشن‌تری دارند باید برای استفاده از این ماده احتیاط کنند. همانطور که این ماده فوایدی داره عوارضی هم داره که ممکنه پوست رو تحریک کنه یا واکنش آلرژیک به همراه بیاره.

رتینول به افرادی که پوستشون رو زیاد لایه‌برداری کردند و از این بابت آزرده هست و یا پوستی که در اثر آفتاب دچار آسیب شده توصیه نمی‌شه. زنان باردار هم به هیچ وجه نباید از این ماده استفاده کنند.

استفاده از رتینول در روتین پوستی

اولین نکته‌ای که باید برای استفاده از این ترکیب رعایت کنید اینه که در ابتدا به میزان کم و فاصله زمانی طولانی استفاده کنید. به اندازه یک نخود در شب استفاده از اون رو شروع کنید و چند روز صبر کنید تا ببینید واکنش آلرژیک پیدا می‌کنید یا نه. اگر حساسیت نداشتید استفاده از اون رو می‌تونید ادامه بدید.

نکته مهم استفاده از رتینول این است که فقط باید در روتین شبانه خود از این ماده استفاده کنید. چون پوست شما رو به نور خورشید حساس‌تر خواهد کرد و خیلی مهمه که در بازه استفاده‌ای از این ترکیب حتما ضد آفتاب با محافظت بالا روی پوستتون اعمال کنید.

در ادامه چند تا محصول کاربردی و مهم که رتینول دارند رو به شما معرفی می‌کنیم:

کرم رتینول درماتیپیک

یک کرم ایرانی با فرمولاسیونی تحت لیسانس فرانسه! این محصول یکی از بهترین کرم رتینول ایرانی در بازار هست.

هر چه که سن ما بالاتر می‌رود امکان ایجاد چین و چروک و خطوط ریز بیشتر می‌شه که کرم رتینول درماتیپیک یک راه حل عالی برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک مزاحم روی پوست محسوب میشه. به صورت تدریجی و توی یک دوره درمان با فزایش کلاژن‌سازی، چین و چروک را به حداقل می‌رسونه و به طور همزمان پوستتون رو آبرسانی می‌کنه.

برخی ویژگی‌های کرم ضد چروک درماتیپیک:

با افزایش کلاژنسازی، چین و چروک صورت رو به طور ویژه بهبود می‌ده.

پوست را عمیقا آبرسانی می‌کنه.

پوست رو عمبق لایه برداری و پاکسازی می‌کنه.

نواحی شل و افتاده صورت رو لیفت می‌ده.

مناسب استفاده برای انواع پوست

حجم این محصول 30 میلی لیتر هست.


2. کرم رتینول اسکین وان

یک کرم ایرانی با کیفیت با فرمولاسیونی تحت لیسانس فرانسه! اگر صورتتون دچار چین و چروک شده این محصول برای شما عالی می‌کنه. با استفاده منظم از اون با چین و چروک صورتتون به صورت همیشگی خداحافظی کنید. رتینول داخل این محصول جادو می‌کنه و پوستی صاف و زیبا به شما هدیه می‌ده.

برخی از ویژگی‌های کرم رتینول اسکین وان :

چین و چروک صورت را به طور جدی نابود می‌کنه و از ایجاد اون در آینده پیشگیری می‌کنه.

ویژگی لایه برداری بسیار قدرتمند داره.

پوست رو آبرسانی کرده و به جوان ماندن پوست کمک می‌کنه.

خاصیت کشسانی پوست رو بهبود می‌بخشه و اجازه شلی و افتادگی به اون نمی‌ده.

مناسب برای انواع پوست هم هست

پوست را شفاف می‌کنه و لک‌های ناشی از افزایش سن را کاهش می‌ده.

از ایجاد جوش و آکنه هم جلوگیری می‌کنه(غیر کمدون‌ زا)

حجم این کرم 30 میلی لیتر است.


3. سرم رتینول اوردینری

اسم برند اوردینری که به وسط میاد اصلا نیازی به تعریف و تمجید نداره انقدر که محصولاتش محبوبه و در عملکرد نمره عالی گرفته! یک محصول خارجی کانادایی اصل! به خاطر تاثیرگذاری عالی در رفع چین و چروک و از بین بردن خطوط پوستی و کاهش لکه‌های مزاحم محبوبیت زیادی داره. این سرم در سه دوز و درصد به بازار ارائه شده است. 0.2 و 0.5 و 1 درصد که به ترتیب از ضعیفترین شروع شده و در ۱ درصد به قویی‌ترین درصدش می‌رسه. اگر پوست حساسی دارید باید از نوع ضعیفش یعنی 0.2 استفاده کنید. برای اینکه بفهمید حساسیت به این ماده ندارید کافیه از نوع ضعیف اون شروع کنید و بعد اگر همه چیز خوب بود به سراغ دوز بالاتری برید.

بعضی از ویژگی‌های منحصر بفرد سرم رتینول اوردینری :

  • چین و چروک را بسیار قدرتمند از بین می‌بره.
  • ‌لک‌های پوستی و آکنه را هر چه سریع‌تر نابود می‌کنه.
  • دارای سه دوز مصرفی رتینول(0.2 و 0.5 و 1)
  • مبارزه با پیری و عامل جوان کردن پوست.
  • وگان و بدون تست حیوانی می‌باشد.
  • حجم محصول 30 میلی لیتر هست.

نتیجه گیری

در بالا به توضیح ماده رتینول و خواص اون پرداختیم و چندتا محصول مرتبط با اون رو بهتون معرفی کردیم کافیه با توجه با تایپ پوستیتون بهترین محصول رو انتخاب کنید تا از شر چین و چروک و علائم پیری خلاص بشید.

۱ نظر در “رتینول چیست؟ خواص رتینول و معرفی محصولات حاوی رتینول

  1. سمیه تقوی گفت:

    ممنون از اطلاعات خوبتون من از اوردینری استفاده کردم و راضی بودم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *