دسته‌بندی نشده, مراقبت از پوست چرب

بهترین روتین پوست چرب خارجی + لینک خرید

روتین پوست چرب

یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی داشتن پوست چربه. پوست چرب حاصل از ترشح بیش از حد چربی از غدد چربی بوده که در صورت کنترل نکردنش گاهی باعث دردسر می‌شه. پوست چرب به تنهایی مشکل محسوب نمی‌شه بلکه با همراه شدن با آکنه و جوش سر سفید و جوش‌های سر سیاه به عنوان مشکل شناخته میشه. زمانی که جوش‌های سرسیاه روی صورت ظاهر بشه واقعا آزار دهنده است. به نظرتون بهترین راه حل برای رفع این مشکل چی میتونه باشه؟ چطور می‌تونیم به صورتی صاف و زیبا برسیم؟ خب جواب سوال کاملا مشخصه. استفاده از روتین پوست چرب!

پوست صاف و زیبا یک شبه به وجود نمیاد، با انجام منظم روتین‌های پوستی میشه بیشتر مشکلات پوستی ناشی از پوست چرب را از بین برد. حتی با یک روتین هدفدار می‌تونید از بروز علائم پیری جلوگیری کنید و یا آن را به تعویق بیندازید. پس انتخاب محصولات مورد استفاده مهمه. ما اینجا هستیم تا با بررسی یک روتین پوستی مخصوص پوست‌های چرب بهتون در انتخاب محصولات موثر کمک کنیم.

اول بیاید با هم مراحل روتین پوستی رو بررسی کنیم و بعد هم محصولات خارجی که مناسب پوست شماست!

مراحل روتین پوستی:

1. مرحله اول: استفاده از میسلار واتر

اولین مرحله، پاکسازی پوست صورت از لوازم آرایش و چربی اضافی با میسلار واتر است. میسلار واتر باعث میشه که چربی‌ها و آرایش روی صورت به ملایم‌ترین حالت ممکن از روی صورتتون پاک بشند. همین باعث شده که برای پوست‌های حساس هم حتی مفید باشه. برای پوست‌های چرب باید محصول مختص خودش انتخاب بشه!

میسلار واتر پوست چرب گارنیر مدل Pure active:

یک محصول خارجی ساخت کشور لهستان! دارای حجم 400 میل هست که شما رو تا یک مدت طولانی از خرید میسلار واتر بی نیاز می‌کنه. میسلار واتر گارنیر پوست چرب فاقد رایحه و ضد حساسیت بوده و بدون آسیب زدن، پوستتون رو تمیز می‌‌کنه. برای همین برای پوست دور چشم و لب هم مناسبه!

میسلار واتر پوست چرب گارنیر مدل Pure active

2. مرحله دوم: استفاده از ژل شستشوی صورت

فواید ژل شستشوی صورت خیلی زیاده اما به طور کلی، خیلی عمیق پوستتون رو تمیز می‌کنه و هر گونه آلودگی رو از بین می‌بره. پس با این کار تمام منافذ تمیز خواهند شد و منفذ بسته و مسدودی نخواهیم داشت. به نظرتون نتیجه اش چی میشه؟ دیگه جوش‌های زیر پوستی تولید نمیشه. به همین راحتی! با همین دو مرحله ساده تا حد زیادی از ایجاد جوش جلوگیری کردیم.

 حالا برای پوست چرب اگر بخوایم بهترین ژل صورت رو معرفی کنیم. ژل شستشوی صورت پیور اکتیو گارنیر (پوست چرب) انتخابی عالی میتونه باشه. یک محصول با برند معروف و کیفیت بالا با حجم ۲۰۰ میل. با داشتن زینک و سالیسیلیک اسید به عنوان ترمیم کننده‌ی لک‌ها و نواقص پوستی هم شناخته میشه و جوش‌های سر سیاه رو تا درصد بالایی کاهش میده.

ژل شستشوی صورت پیور اکتیو گارنیر

3. مرحله سوم استفاده از تونر

تونرها انواع مختلفی دارند و هر کدام یک کار خاص رو انجام می‌دهند مثلا برای پوست چرب باید PH و چربی پوست رو کنترل کنه تا دیگه خبری از جوش روی صورتتون نباشه و  در عین حال پوستتون رو خشک و تحریک نکنه و بهش شادابی و طراوت ببخشه. خیلی وقتها از ما سوال می‌پرسند که آیا بعد از استفاده از تونر باید صورت را شست؟ در جواب این سوال باید بگیم که تونرها معمولا تکمیل کننده روند پاکسازی پوست هستند که هرگونه مواد صابونی و پارابن ندارند بنابراین پس از استفاده از آنها نیاز به شستشو و آبکشی با آب نداریم. یکی از بهترین مارک تونر برای پوست چرب، تونر پوست چرب گارنیر (عصاره اکالیپتوس) هست. یک محصول خارجی با حجم 200 میل هست که پوست چرب و براق رو مات می‌کنه و با خاصیت آنتی باکتریال خودش محبوبیت زیادی داره.

 تونر پوست چرب گارنیر

4. مرحله چهارم استفاده از آبرسان یا مرطوب کننده

حتی روتین پوست چرب هم نیاز به رطوبت و آبرسانی دارند! استفاده روزانه از آبرسان و مرطوب کننده‌ها پوست را نرم و لطیف می‌کنند. علاوه بر آبرسانی به پوست، از سد چربی طبیعی پوست هم محافظت می‌کنند. با درست کردن سد محافظتی قوی و سالم روی پوست، باعث میشن تا رطوبت بهتر از قبل در پوست حفظ بشه. برای پوست چرب باید یک آبرسان سبک با خاصیت غیر کومودوژنیک باشه تا منافذ رو مسدود نکنند.

 یکی از بهترین آبرسان پوست چرب از نوع خارجی، آبرسان زردچوبه نوتروژینا هست که بسیار ایده آل برای پوست های چرب، ملتهب و نیازمند تسکین است. محصولی خارجی و با کیفیت که با رطوبت رسانی به پوست مانعی برای ایجاد چین و چروک  میشه. از دیگر خواص آبرسان زردچوبه نیتروژنا خاصیت آنتی اکسیدانی قوی اون هست که از پوست محافظت می‌کنه. با بافت سبک و غیر کومودون‌زایی که داره منافذ رو مسدود نکرده و در عوض شادابی و جوانی به پوست می‌ده.

 آبرسان زردچوبه نوتروژینا

5. مرحله پنجم: استفاده از کرم ضد آفتاب

این مرحله برای زمانی هست که شما قصد دارید برید بیرون. پس اگر خونه هستید و قصد بیرون رفتن ندارید این مرحله رو لازم نیست انجام بدید. برای تکمیل شدن روتین شما استفاده از کرم ضد آفتاب خیلی مهمه. اشعه‌های خورشید به قدری مضر هستند که شما رو وادار به زدن ضد آفتاب کنه. اگر دوست دارید لک نداشته باشید و صورتتون جوان و بدون چین و چروک بمونه حتما کرم ضد آفتاب رو بزنید.

بهترین کرم ضد آفتاب خارجی برای پوست چرب، ضد آفتاب فلوئید سلنس اصل هست. یک محصول خارجی ساخت کشور سوئد ! مخصوص این تایپ پوست تولید شده که اجازه بسته شدن منافذ و در نتیجه ایجاد جوش را نمی‌ده. در عین حال با بیشترین درصد SPF از پوست محافظت می‌کنه.

 ضد آفتاب فلوئید سلنس

در انجام روتین پوست چرب به چند نکته باید توجه کنید:

1. دقت کنید که ترتیب روتین پوستی خیلی مهمه و باید حتما رعایت بشه. مثلا نمیشه اول تونر بزنید بعد میسلار واتر. همیشه اول میسلار واتر و ژل واش‌ها هستند.

2. محصولی رو انتخاب کنید که مناسب پوست شماست. مثلا اگر پوست خشکی رو دارید محصولات مخصوص تایپ پوستی خودتون بخرید و یا اگر پوست چرب دارید حتما محصولات مختص پوست چرب رو انتخاب کنید.

ما توی این مقاله در مورد محصولات خارجی مناسب پوست چرب توضیح دادیم. همانطور که دیدید تمامی این محصولات بافت سبک و زود جذب داشتند و منافذتون را مسدود نمی‌کنند و همزمان PH و چربی پوستتون رو تنظیم می‌کردند. یک پکیج کامل و بدون نقص برای پوست شما که با استفاده از اون دیگه خبری از پوست براق و جوشدار نخواهد بود. چه عالی!

۱ نظر در “بهترین روتین پوست چرب خارجی + لینک خرید

  1. سمیه تقوی گفت:

    به نظرم داشتن یه روتین ساده برا پوست چرب باعث میشه پوست درخشان باشه و چربی اضافه پوست گرفته میشه. من از شوینده نوتروژینا استفاده میکنم و آبرسان لایت سیمپل و ضد آفتاب لافارر و ایزدین که واقعا عالی هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *